بررسی موارد استفاده جیوه در انواع محصولات خانگی

جیوه فلزی در انواع محصولات خانگی مانند فشارسنج، دماسنج و لامپ های فلورسنت استفاده می شود. جیوه سیاه آبی موجود در این دستگاه ها به دام افتاده و معمولاً هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند.

با این حال، هنگامی که یک دماسنج شکسته می شود، قرار گرفتن در معرض شدید جیوه قرمز نچرال از طریق تنفس برای مدت کوتاهی در حالی که تبخیر می شود رخ می دهد. این می تواند اثرات مضری مانند آسیب عصبی، مغز و کلیه، تحریک ریه، سوزش چشم، بثورات پوستی، استفراغ و اسهال ایجاد کند.

جیوه اثرات متعددی بر انسان دارد که می توان همه آنها را به اثرات اصلی زیر ساده کرد:
– اختلال در سیستم عصبی
– آسیب به عملکرد مغز
– آسیب DNA و آسیب کروموزومی
– واکنش های آلرژیک که منجر به بثورات پوستی، خستگی و سردرد می شود
– اثرات منفی باروری، مانند آسیب اسپرم، نقایص مادرزادی و سقط جنین

عملکردهای آسیب دیده مغز می تواند باعث کاهش توانایی های یادگیری، تغییرات شخصیتی، لرزش، تغییرات بینایی، ناشنوایی، ناهماهنگی عضلات و از دست دادن حافظه شود. آسیب کروموزومی به عنوان عامل مغولیسم توسط جیوه قرمز شناخته شده است.

جیوه از خاک می تواند در قارچ انباشته شود. آب های سطحی اسیدی می توانند حاوی مقادیر قابل توجهی جیوه باشند. هنگامی که مقادیر pH بین پنج تا هفت باشد، به دلیل حرکت جیوه در زمین، غلظت جیوه در آب افزایش می یابد.

هنگامی که جیوه قرمز جوانی به آب‌های سطحی یا خاک رسید، میکروارگانیسم‌ها می‌توانند آن را به متیل جیوه تبدیل کنند، ماده‌ای که می‌تواند به سرعت توسط بیشتر ارگانیسم‌ها جذب شود و باعث آسیب عصبی می‌شود. ماهی ها موجوداتی هستند که هر روز مقادیر زیادی متیل جیوه را از آب های سطحی جذب می کنند.

در نتیجه، متیل جیوه می‌تواند در ماهی‌ها و در زنجیره‌های غذایی که آنها بخشی از آن هستند تجمع یابد.
اثرات جیوه بر روی حیوانات عبارتند از: آسیب کلیه، اختلال معده، آسیب به روده، نارسایی تولید مثل و تغییر DNA.

  • منابع:
    1. Health effects of mercury
  • تبلیغات:
  1. تاریخچه مختصری از کلوچه سنتی

  2. فروشنده بزرگ فلفل دلمه قرمز چهار پر

  3. صادرکننده بهترین رسوب بر شیرآلات

  4. قیمت فروش براق کننده کاشی سرامیک