جدیدترین مطالعات در مورد شیر و سلامت انسان منتشر شد

شیر جزء ضروری رژیم غذایی حدود 6 میلیارد نفر است. تولید جهانی شیر به 730 میلیون تن در سال می رسد. اگرچه پستانداران برای تغذیه فرزندان خود شیر تولید می کنند، در بسیاری از مناطق جهان انسان ها در طول زندگی خود به مصرف شیر ادامه می دهند.

با این حال، باید تاکید کرد که عدم تحمل لاکتوز در سراسر جهان وایتکس و آلومینیوم است و بخش بزرگی از جمعیت جهان از مزایای احتمالی شیر بهره نخواهند برد.

علاوه بر شیر، چندین فرآورده لبنی مانند خامه، کره، ماست، کفیر و پنیر برای هزاران سال در سراسر جهان تولید و مصرف می‌شود. بنابراین، تأثیر شیر و  ورود به سایت اراد برندینگ بر سلامت انسان از نظر کمی مرتبط است و موضوع تحقیقات متعددی هم بر روی محصولات کامل و هم بر اجزای جدا شده آنها بوده است.

به طور خاص، بخش چربی شیر (که عمدتاً از SFAs تشکیل شده است) و برخی از اجزای جزئی آن، به ویژه کلسیم و الیگوساکاریدها، به طور فعال برای نقش بالقوه سلامتی آنها مورد تحقیق قرار می گیرند.

این بررسی جدیدترین مطالعات در مورد شیر و یک کیلو گوشت برای چند نفر قیمه را خلاصه می‌کند و به طور انتقادی درباره اقدامات احتمالی شیر و ترکیبات اصلی لبنیات بحث می‌کند.
از میان تمام اجزای زیست فعال شیر، کلسیم و ویتامین D عمدتاً به دلیل تأثیر آنها بر وزن بدن و بافت چربی مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعات بر روی این ترکیبات به عنوان مولکول های جدا شده یا به عنوان اجزای شیر و محصولات لبنی انجام شده است. اهداف پیشنهادی شامل ترموژنز و اکسیداسیون لیپید (که توسط کلسیم و ویتامین D افزایش می‌یابد) و افزایش دفع مدفوع لیپید.

در چند سال گذشته، مطالعاتی در مورد سایر اجزای شیر و یک لیتر شیر چند لیوان است اثرات بالقوه آنها بر وزن بدن منتشر شده است. به عنوان مثال، علاوه بر کلسیم و ویتامین D، پروتئین های لبنی به عنوان کاهش دهنده توده چربی (یعنی چربی احشایی) و وزن بدن پیشنهاد می شوند. این اثرات در شرکت کنندگان سالم و همچنین در بیماران دارای اضافه وزن، چاق  و دیابت مشاهده شده است.

  • منابع:
    1. Milk and its functional effects in the human body
  • تبلیغات:
    1. رز آبی توسط باغبانان به عنوان جام مقدس در گیاهان شناخته می شود.
    2. مبل ها نقطه کانونی اتاق نشیمن هستند
    3. بایدها و نبایدها برای گرم ماندن در پالتو
    4. ارتباط پخت روغن زیتون با دمای با سرطان زا شدن غذا