حمل سنگ مرمر 10 تنی چگونه صورت می گیرد؟

توانایی انتقال نور برای سنگ مرمر مجسمه ای مهم است که درخشش خود را از نفوذ نور از حدود 12.7 تا 38 میلی متر (0.5 تا 1.5 اینچ) از جایی که در سطوح کریستال های عمیق تر منعکس می شود به دست می آورد.

سنگ مرمرهای برش خورده، رنگی، سنگ مرمریت هرسین اونیکس و عتیقه‌های ورد عمدتاً برای دکوراسیون داخلی و برای کارهای جدید استفاده می‌شوند. سنگ مرمر مجسمه، با ارزش ترین نوع، باید سفید خالص و اندازه دانه یکنواخت باشد.

برای استقامت در استفاده بیرونی، سنگ مرمر باید یکنواخت و بدون متخلخل باشد تا از ورود آب که ممکن است سنگ را تغییر رنگ دهد یا در اثر یخ زدن باعث متلاشی شدن آن شود، جلوگیری کند.

همچنین باید عاری از ناخالصی هایی مانند پیریت باشد که ممکن است منجر به لکه شدن یا هوازدگی شود. سنگ مرمرهای کلسیتی که در معرض رطوبت اتمسفر قرار می گیرند و توسط دی اکسید کربن، دی اکسید گوگرد و سایر گازهای موجود در آن اسید ساخته می شوند، سطح نسبتاً صافی را در طول هوازدگی حفظ می کنند.

اما سنگ آهک دولومیت ممکن است با سطحی نامنظم و شنی که بلورهای دولومیت از آن خودنمایی می کند، هوا شود.

کانی اصلی سنگ مرمریت طوسی، کلسیت است و تغییر سختی، عبور نور و سایر خواص این کانی در جهات مختلف، پیامدهای عملی بسیاری در تهیه برخی از مرمرها دارد. بلورهای کلسیت دارای انکسار مضاعف هستند – آنها نور را در دو جهت و نور بیشتری را در یک جهت منتقل می کنند.

دال های آماده شده برای استفاده هایی که در آنها شفافیت قابل توجه است، به موازات آن جهت بریده می شوند. خم شدن دال های مرمر به انبساط حرارتی جهت دار بلورهای کلسیت در هنگام گرم شدن نسبت داده شده است.

استفاده از مواد منفجره در استخراج سنگ مرمریت مشکی به دلیل خطر شکستن سنگ محدود است. در عوض، دستگاه‌های کانال‌کشی که از میله‌های فولادی لبه‌دار اسکنه‌ای استفاده می‌کنند، برش‌هایی به عرض ۵ سانتی‌متر (۲ اینچ) و عمق چند متری ایجاد می‌کنند.

در صورت امکان، از درزهای طبیعی موجود در سنگ استفاده می شود و برش ها در جهت آسان ترین شکافتن انجام می شود که نتیجه ازدیاد طول موازی کانی های پلاتی یا فیبری است. بلوک‌های مرمری که توسط اتصالات و بریدگی‌ها مشخص شده‌اند، توسط گوه‌هایی به داخل سوراخ‌های مته جدا می‌شوند.

اره‌کاری آسیاب در صفحات با مجموعه‌ای از تیغه‌های موازی آهنی انجام می‌شود که به جلو و عقب حرکت می‌کنند و از شن و ماسه و آب تغذیه می‌شوند. سنگ مرمر ممکن است با ماشین های تراش و چرخ های کربوراندوم تراشیده شود و سپس با درجه های ساینده به طور فزاینده ای ظریف تر پرداخت شود. حتی با دقیق ترین روش های استخراج و ساخت، حداقل نیمی از کل تولید سنگ مرمریت آباده ممتاز زباله است.

برخی از این مواد برای کفپوش های ترازو و دیوارهای گچ بری به صورت تراشه ساخته می شوند. در مناطق مختلف از آن برای اکثر مصارف عمده استفاده می شود که برای آن سنگ آهک با کلسیم بالا مناسب است.

  • منابع:
    1. uses and carrying marble
  • تبلیغات:
  1. اخذ نمایندگی آبلیمو 1 لیتری شیشه ای

  2. باربند وانتی که از لوله پلیکا ساخته شده است!

  3. فروشگاه فروش دستگاه صنعتی سبزی خردکن

  4. قیمت عمده سطل پلاستیکی در اصفهان