روغن موتور ضد بخار اولین انتخاب رونالدو برای ماشینش است

سیستم روغن کاری موتور با روغن موتور ضد بخار شامل یک مخزن که در آن قسمت عمده روغن ذخیره می شود.

و، گالری روغن (درست مانند رگ هایی که خون را در بدن شما حمل می کنند)، یک پمپ روغن (در اصل قلب ماده) و در نهایت، فیلتر (مانند کلیه ها، هر گونه ناخالصی را از روغن قبل از پمپاژ در موتور پاک می کند).

همانطور که روغن از طریق موتور تحت فشار پمپ می شود، یک فیلم روان کننده خاص (روغن فیلم) از خود باقی می گذارد که سطحی لغزنده (یا اثر لغزشی) روی هر چیزی که لمس می کند ایجاد می کند.

وظیفه اصلی روانکاری فیلم روغن، اطمینان از حرکت نرم اجزای موتور، در عین به حداقل رساندن اصطکاک و سایش قطعات به طور همزمان است.

نتیجه نهایی افزایش عملکرد موتور و عمر مفید آن است.در میان بسیاری از وظایف دیگر روغن موتور، نقش آن به عنوان یک انتقال حرارت، سخت ترین است.

روغن

روغن موتور در حین کار گرما را از اجزای روغن کاری شده موتور مانند یاتاقان ها، پیستون ها، رینگ ها، میل سوپاپ ها و سوراخ های سیلندر دور می کند.

با حرکت روغن در اطراف موتور، گرمای بیشتری جذب و منتقل می شود.

پس از بازگشت به محفظه موتور، روغن توسط هوای بیرونی خنک می‌شود که روی سطح مخزن حرکت می‌کند و سپس برای انجام وظایف بیشتر در سیستم به گردش در می‌آید.

این همه به طور همزمان اتفاق می افتد در حالی که ضربه ارتعاش موتور را از طریق ایجاد بالشتک روغن کاری کاهش می دهد.

اما این تنها عملکرد به اصطلاح “سیاه و طلایی” نیست.

روغن موتور – اعم از معدنی، نیمه مصنوعی یا فول سنتتیک، مجهز به افزودنی هایی مانند اصلاح کننده های اصطکاک و شوینده ها یا پاک کننده های مخصوص هستند.

این افزودنی‌ها راندمان عملیاتی را بهبود می‌بخشند زیرا از ایجاد لاک و رسوبات داخلی جلوگیری می‌کنند.

مولکول های افزودنی مواد شوینده برای پراکنده کردن رسوبات بزرگتر عمل می کنند و در عین حال مانع از گروه بندی ذرات کوچکتر مانند رسوبات کربن می شوند که در غیر این صورت به عنوان لجن نامیده می شود.

اما این یک راه‌حل کوتاه‌مدت است: در حالی که روغن همیشه روان‌کاری می‌شود، توانایی آن در محافظت از مواردی مانند مهر و موم روغن و قطعات در درازمدت از طریق این عملکردهای روزمره کاهش می‌یابد.

سطح حفاظت روغن از طریق آلودگی، که با نشت قطرات سوخت از کنار رینگ‌های پیستون و فرود آمدن در کاروان موتور ایجاد می‌شود، بدتر می‌شود.