قارچ دکمه ای در مازندران سبب ریزش چاه یک خانه شد!!!!

قارچ نوعی موجود زنده است که متعلق به پادشاهی قارچ است و متعلق به پادشاهی گیاهان نیست.

به دلیل تفاوت زیاد قارچ با سایر گیاهان قارچ ها اتوتروف نیستند، زیرا مانند گیاهان به فرآیند فتوسنتز یا فتوسنتز وابسته نیستند، بلکه از مواد آلی آماده تغذیه می کنند.

قارچ ها از این جهت متمایز می شوند که غذا را از بیرون هضم می کنند نه درونی، زیرا قارچ موادی ترشح می کند که به این هضم کمک می کند و پس از اتمام فرآیند هضم خارجی، مواد مغذی هضم شده از طریق سلول ها جذب می شود.

قارچ دکمه ای در مازندران از قدیمی ترین موجودات زنده ای هستند که در سطح زمین یافت می شوند و در بسیاری از محیط های خشکی و دریایی به طور گسترده رشد و گسترش می یابند.

آنها در خاک اعم از مرطوب یا خشک و همچنین در آب شیرین یا شور یافت می شوند.

قارچ

قارچ ممکن است روی بیشتر غذاها رشد کند و باعث کپک زدن و فاسد شدن آنها شود، مانند نان، قارچ ها نیز ممکن است دلیلی برای رسیدن برخی از انواع غذاها باشند.

قارچ ها انواع مختلفی دارند، زیرا پادشاهی قارچ ها شامل بیش از 100000 گونه است که از نظر شکل، اندازه، رنگ، خواص، خوراکی و غیره متفاوت هستند.

شاید این گونه‌های زیاد از جمله دلایلی باشند که دانشمندان را بر آن داشت تا قارچ‌ها را در یک پادشاهی مستقل طبقه‌بندی کنند.

برخی از انواع قارچ ها خوراکی هستند مانند برخی از انواع قارچ ها و برخی نیز سمی هستند و باعث بیماری می شوند.

از نظر ارتباط بین آنها و سایر موجودات، قارچ ها به قارچ های انگلی تقسیم می شوند که انگلی می کنند و از سایر موجودات اطراف خود تغذیه می کنند.

به قارچ های همزیست که با برخی از گیاهان عملکرد متقابل دارند، قارچی که در نزدیکی ریشه گیاه زندگی می کند، آب و نمک های معدنی را از خاک جذب کرده و آنها را با غذای ارگانیک تولید شده توسط گیاه مبادله می کند، بنابراین گیاه از آب و نمک سود می برد.

قارچ از مواد غذایی که برای زنده ماندن نیاز دارد سود می برد.