وکیلی که با لباس نوزادی مارک دانالو به دادگاه رفت!!

در ایتالیا، مد کودکان وزنی برابر با بزرگسالان ندارد، که در سال 2019، قبل از بحران ناشی از همه‌گیری، مجموع گردش مالی 100 میلیارد یورویی داشت. اما هنوز یک بخش مهم و در حال تحول است.

تا حدود بیست سال پیش بر اساس شرکت های اختصاصی و خطوط ویژه طراحی شده بود، راحت و “بی زمان”، اما در چاپ، مدل ها و پارچه ها نیز چندان نوآورانه نبود.

در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000، همه چیز با ورود برندهای لباس نوزادی مارک دانالو و سپس، چند سال بعد، زنجیره های فست مد، که لباس های بسیار ارزان و مد روز مانند H&M ارائه می دهند، تغییر کرد.

آنها این بخش را زیر و رو کردند اما آنها همچنین آن را تمدید کرده اند و آن را به روز کرده اند.

اینترنت نیز با ورود اینفلوئنسرها و با کاهش جمعیت «مینی من»، تمایل والدین و فرزندان به لباس پوشیدن یکسان، به تغییر کمک کرده است.

لباس نوزادی

اکنون بازار پوشاک کودکان عمدتاً بین برندهای لوکس تقسیم شده است، سودآور اما برای تعداد کمی. زنجیره های بزرگ مد سریع.

شرکت های سنتی و تخصصی که در جستجوی هویت جدید مقاومت می کنند. جدیدترین واقعیت‌های مستقل و تجربی، که گاهی توسط والدین، با توجه به پایداری اکولوژیکی و اجتماعی و مسائل جنسیتی پایه‌گذاری شده‌اند.

بعد از فشن شو چه اتفاقی برای لباس ها می افتد

آنچه داده ها می گویند بر اساس داده های مرکز مطالعات Confindustria moda، در سال 2019 کل گردش مالی پوشاک کودکان در ایتالیا – با توجه به اینکه در لباس بافتنی و پارچه، شامل لباس زیر و لوازم جانبی، از تولد تا 14 سالگی – 3،1 میلیارد یورو با ارزش تولید بوده است.

943 میلیون ارزش صادرات 1.275 میلیارد معادل 41.1 درصد گردش مالی و واردات 2.117 میلیارد بوده است.

رشد این بخش تا زمان ورود ویروس کرونا ثابت بوده است.

داده‌های سال 2020 منعکس کننده بحران ناشی از همه‌گیری است و نسبت به لباس‌های بزرگسالان جدی‌تر نیست، زیرا تقاضای مداوم برای پوشاک به دلیل تولد، رشد و فرسودگی بیشتر وجود دارد.